Задание

Комментарий для учителей: Дорогие наши коллеги! Мы предлагаем вам ознакомиться с уроком на тему "Культурный уголок". В нём три текста. Первые четыре шага (1-4) относятся к тексту 1, второе (5) - ко второму тексту по биографии писателя, следующие три (6-8) - к тексту 3, являющимся его произведением. Последние два задания (9-10) нацелены на отработку письма. Задания, идущие к этим текстам, взаимосвязаны для того, чтобы вам и обучающимся было удобнее работать с ними. Задания на письмо можно использовать в качестве инструкции и шаблона для написания обучающимися своего текста.

Put the elements into the gaps

Complete the sentences with the given words. There is an extra word you don't need to use.

  • dazzle
  • peril
  • scooping
  • Locomotion
  • bulkhead
  • entwined
  • tenderness
  • craving
  • somewhat
  • toil
  • chew
  1. Sarah wanted to [ ] Dan with her gorgeous dress.
  2. Plastic pollution is a [ ] to the environment.
  3. Little Jim loves playing in the sandbox. The process of [ ] sand thrills him.
  4. [ ] on foot is the goal of Little Jim. Children of his age usually start walking in this period.
  5. When you keep a dog outside, you should install a [ ] for it not to run away.
  6. Sarah was so scared to hear the sound that she [ ] Dan and kept close to him until they got home.
  7. Mary is an example of [ ]! She adores little children and pets, and she is always nice to people against all odds.
  8. I'm starving! I'm [ ] to have a good dinner!
  9. Are you good at Maths? I need help with tomorrow's test. — Well, I know [ ]. What do I have to explain?
  10. I hate working in the garden. I always [ ] hard and feel exhausted afterwards.