Комментарий для учителей: Дорогие наши коллеги! Мы предлагаем вам ознакомиться с уроком на тему "Культурный уголок". В нём три текста. Первые четыре шага (1-4) относятся к тексту 1, второе (5) - ко второму тексту по биографии писателя, следующие три (6-8) - к тексту 3, являющимся его произведением. Последние два задания (9-10) нацелены на отработку письма. Задания, идущие к этим текстам, взаимосвязаны для того, чтобы вам и обучающимся было удобнее работать с ними. Задания на письмо можно использовать в качестве инструкции и шаблона для написания обучающимися своего текста. Complete the sentences with the given words. There is an extra word you don't need to use. dazzle peril scooping Locomotion bulkhead entwined tenderness craving somewhat toil chew Sarah wanted to Dan with her gorgeous dress. Plastic pollution is a to the environment. Little Jim loves playing in the sandbox. The process of sand thrills him. on foot is the goal of Little Jim. Children of his age usually start walking in this period. When you keep a dog outside, you should install a for it not to run away. Sarah was so scared to hear the sound that she Dan and kept close to him until they got home. Mary is an example of! She adores little children and pets, and she is always nice to people against all odds. I'm starving! I'm to have a good dinner! Are you good at Maths? I need help with tomorrow's test. — Well, I know. What do I have to explain? I hate working in the garden. I always hard and feel exhausted afterwards.
Задание

Комментарий для учителей: Дорогие наши коллеги! Мы предлагаем вам ознакомиться с уроком на тему "Культурный уголок". В нём три текста. Первые четыре шага (1-4) относятся к тексту 1, второе (5) - ко второму тексту по биографии писателя, следующие три (6-8) - к тексту 3, являющимся его произведением. Последние два задания (9-10) нацелены на отработку письма. Задания, идущие к этим текстам, взаимосвязаны для того, чтобы вам и обучающимся было удобнее работать с ними. Задания на письмо можно использовать в качестве инструкции и шаблона для написания обучающимися своего текста.

Put the elements into the gaps

Complete the sentences with the given words. There is an extra word you don't need to use.

  • dazzle
  • peril
  • scooping
  • Locomotion
  • bulkhead
  • entwined
  • tenderness
  • craving
  • somewhat
  • toil
  • chew
  1. Sarah wanted to [ ] Dan with her gorgeous dress.
  2. Plastic pollution is a [ ] to the environment.
  3. Little Jim loves playing in the sandbox. The process of [ ] sand thrills him.
  4. [ ] on foot is the goal of Little Jim. Children of his age usually start walking in this period.
  5. When you keep a dog outside, you should install a [ ] for it not to run away.
  6. Sarah was so scared to hear the sound that she [ ] Dan and kept close to him until they got home.
  7. Mary is an example of [ ]! She adores little children and pets, and she is always nice to people against all odds.
  8. I'm starving! I'm [ ] to have a good dinner!
  9. Are you good at Maths? I need help with tomorrow's test. — Well, I know [ ]. What do I have to explain?
  10. I hate working in the garden. I always [ ] hard and feel exhausted afterwards.