Задание
Комментарий для учителей: Дорогие наши коллеги! Мы предлагаем вам ознакомиться с уроком на тему "Культурный уголок". В нём три текста. Первые четыре шага (1-4) относятся к тексту 1, второе (5) - ко второму тексту по биографии писателя, следующие три (6-8) - к тексту 3, являющимся его произведением. Последние два задания (9-10) нацелены на отработку письма. Задания, идущие к этим текстам, взаимосвязаны для того, чтобы вам и обучающимся было удобнее работать с ними. Задания на письмо можно использовать в качестве инструкции и шаблона для написания обучающимися своего текста.
Complete the sentences with the given words. There is an extra word you don't need to use
- appease
- mocking
- stirring
- threshold
- tremble
- swiftly
- swarthy
- daffodils
- ivory
- maim
- tulip
- Don't [ ] crying children with a sweet: thus, they will keep crying to get sweets all the time.
- Sarah is rude and bossy. She is always [ ] Dan!
- Why aren't you [ ]? We are in a hurry! Be quick!
- "John, your friends are standing at the [ ] and waiting for you to go out with them!"
- It was so cold that I began to [ ].
- When Pete saw his granny fainting, he [ ] ran and caught her.
- Have you just arrived from Thailand? You look [ ] and relaxed.
- My mother has been growing [ ] in her garden for forty years. They are lovely white or yellow flowers.
- Eco-activists try to prohibit hunting for elephants because of [ ].
- "My brother is a boxer. If you ever tease me, he'll [ ] you!"