Задание

Комментарий для учителей: Дорогие наши коллеги! Мы предлагаем вам ознакомиться с уроком на тему "Культурный уголок". В нём три текста. Первые четыре шага (1-4) относятся к тексту 1, второе (5) - ко второму тексту по биографии писателя, следующие три (6-8) - к тексту 3, являющимся его произведением. Последние два задания (9-10) нацелены на отработку письма. Задания, идущие к этим текстам, взаимосвязаны для того, чтобы вам и обучающимся было удобнее работать с ними. Задания на письмо можно использовать в качестве инструкции и шаблона для написания обучающимися своего текста.

Complete the sentences with the given words. There is an extra word you don't need to use

  • appease
  • mocking
  • stirring
  • threshold
  • tremble
  • swiftly
  • swarthy
  • daffodils
  • ivory
  • maim
  • tulip
  1. Don't [ ] crying children with a sweet: thus, they will keep crying to get sweets all the time.
  2. Sarah is rude and bossy. She is always [ ] Dan!
  3. Why aren't you [ ]? We are in a hurry! Be quick!
  4. "John, your friends are standing at the [ ] and waiting for you to go out with them!"
  5. It was so cold that I began to [ ].
  6. When Pete saw his granny fainting, he [ ] ran and caught her.
  7. Have you just arrived from Thailand? You look [ ] and relaxed.
  8. My mother has been growing [ ] in her garden for forty years. They are lovely white or yellow flowers.
  9. Eco-activists try to prohibit hunting for elephants because of [ ].
  10. "My brother is a boxer. If you ever tease me, he'll [ ] you!"