Комментарий для учителей: Дорогие наши коллеги! Мы предлагаем вам ознакомиться с уроком на тему "Культурный уголок". В нём три текста. Первые четыре шага (1-4) относятся к тексту 1, второе (5) - ко второму тексту по биографии писателя, следующие три (6-8) - к тексту 3, являющимся его произведением. Последние два задания (9-10) нацелены на отработку письма. Задания, идущие к этим текстам, взаимосвязаны для того, чтобы вам и обучающимся было удобнее работать с ними. Задания на письмо можно использовать в качестве инструкции и шаблона для написания обучающимися своего текста. Complete the sentences with the given words. There is an extra word you don't need to use appease mocking stirring threshold tremble swiftly swarthy daffodils ivory maim tulip Don't crying children with a sweet: thus, they will keep crying to get sweets all the time. Sarah is rude and bossy. She is always Dan! Why aren't you? We are in a hurry! Be quick! "John, your friends are standing at the and waiting for you to go out with them!" It was so cold that I began to. When Pete saw his granny fainting, he ran and caught her. Have you just arrived from Thailand? You look and relaxed. My mother has been growing in her garden for forty years. They are lovely white or yellow flowers. Eco-activists try to prohibit hunting for elephants because of. "My brother is a boxer. If you ever tease me, he'll you!"
Задание

Комментарий для учителей: Дорогие наши коллеги! Мы предлагаем вам ознакомиться с уроком на тему "Культурный уголок". В нём три текста. Первые четыре шага (1-4) относятся к тексту 1, второе (5) - ко второму тексту по биографии писателя, следующие три (6-8) - к тексту 3, являющимся его произведением. Последние два задания (9-10) нацелены на отработку письма. Задания, идущие к этим текстам, взаимосвязаны для того, чтобы вам и обучающимся было удобнее работать с ними. Задания на письмо можно использовать в качестве инструкции и шаблона для написания обучающимися своего текста.

Complete the sentences with the given words. There is an extra word you don't need to use

  • appease
  • mocking
  • stirring
  • threshold
  • tremble
  • swiftly
  • swarthy
  • daffodils
  • ivory
  • maim
  • tulip
  1. Don't [ ] crying children with a sweet: thus, they will keep crying to get sweets all the time.
  2. Sarah is rude and bossy. She is always [ ] Dan!
  3. Why aren't you [ ]? We are in a hurry! Be quick!
  4. "John, your friends are standing at the [ ] and waiting for you to go out with them!"
  5. It was so cold that I began to [ ].
  6. When Pete saw his granny fainting, he [ ] ran and caught her.
  7. Have you just arrived from Thailand? You look [ ] and relaxed.
  8. My mother has been growing [ ] in her garden for forty years. They are lovely white or yellow flowers.
  9. Eco-activists try to prohibit hunting for elephants because of [ ].
  10. "My brother is a boxer. If you ever tease me, he'll [ ] you!"