Задание

Study the table for task 40.1. Match the English sentences to their Russian versions. Pay attention to comparative constructions.

According to the table, English is by 24% more popular than Mandarin Chinese. Mandarin Chinese is by 15% more popular than Spanish. Spanish is slightly more popular than Hindi, with 11% and 10%, respectively.

Mandarin Chinese is more than twice as popular as Spanish. Mandarin Chinese is almost twice less popular than English. Hindi is five times less popular than English. English is five times more popular than Hindi.

Spanish is slightly more popular than Hindi.

Bengali is at the bottom of the table (at 3%), making it by far the least popular language of all. English is at the top of the table (at 50%), making it by far the most popular of all languages.

Interestingly, Spanish, which comes in third position with 11%, is used by far fewer respondents than the two preceding features.

According to the statistics, Bengali is the least preferred language with 3%, whereas the most favoured choice of the respondents is English, at 50%.

Согласно таблице, английский язык на 24% популярнее китайского. Северокитайский язык на 15% популярнее испанского. Испанский немного более популярен, чем хинди, 11% и 10% соответственно.

Северокитайский язык более чем в два раза популярнее испанского. Северокитайский язык почти в два раза менее популярен, чем английский. Хинди в пять раз менее популярен, чем английский. Английский язык в пять раз популярнее хинди.

Испанский немного более популярен, чем хинди.

Бенгальский язык находится в нижней части таблицы (3% голосов), что делает его наименее популярным языком среди всех. Английский находится в верхней части таблицы (50% голосов), что делает его самым популярным из всех языков.

Интересно, что испанский язык, который занимает третье место (11% голосов), используется гораздо меньшим количеством респондентов, чем два предыдущих варианта.

Согласно статистике, бенгальский язык является наименее предпочтительным языком (3% голосов), тогда как наиболее предпочтительным выбором респондентов является английский, 50% голосов.