Задание
Read and complete the task
You have received an email message from your English-speaking penfriend Julia:
From: Julia@mail.ege
To: Russian_friend@ege.ru
Subject: Online friendship
… One of my close friends moved to another city not so long ago. Fortunately for us, we can keep in touch every day chatting and calling each other online.
How often do you communicate with your friends online? What do you think the advantages of internet communication are? Why do some people believe that making friends online isn't a good idea?
By the way, I saw a great film two days ago …
Write an email to Julia.
In your message:
answer her questions;
ask 3 questions about the film she saw.
Write 100–140 words.
Remember the rules of email writing.
Communicative task achievement: out of 2.
Text organisation: out of 2.
Language: out of 2.
Total: out of 6.
Note: Study the section "Assessment" for the detailed criteria of scoring.
Score: 2
Communicative achievement: The task is complete: all the aspects specified in the task are covered (full and accurate answers to all the questions are given; 3 questions are asked correctly); the style is chosen correctly, taking into account the purpose of the statement and the addressee; the norms of politeness accepted in the language are observed (1 incomplete or not fully covered aspect is allowed).
Text organisation: The answer is logical; linking devices are used correctly; the text is logically divided into paragraphs (1 mistake in text organisation is allowed).
Language: The vocabulary and grammar answer the requirements of the basic level of the language usage; there are practically no spelling and punctuation mistakes (1–2 minor lexical and grammar mistakes are allowed AND/OR 1–2 spelling and punctuation mistakes).
Score: 1
Communicative achievement: The task is not completely done: not all the aspects specified in the task are covered (all the cases not mentioned in the rating at 2 and 0 points)
Text organisation: There are 2–3 mistakes in text organisation.
Language: The vocabulary and grammar do not fully answer the requirements of the basic level of the language usage: there are 3–4 lexical and grammar mistakes AND/OR 3–4 spelling and punctuation mistakes.
Score: 0
Communicative achievement: The task is partly done: 3 or more aspects are not covered, OR 6 aspects are not fully/accurately covered, OR 1 aspect is not covered and 4–5 aspects are not fully/accurately covered, OR the answer does not correspond to the required number of words.
Text organisation: There are 4 or more mistakes in text organisation.
Language: The vocabulary and grammar do not answer the requirements of the basic level of the language usage: there are 5 or more lexical and grammar mistakes AND/OR 5 or more spelling and punctuation mistakes.
Notes:
If the student gets 0 points for the criterion "Communicative task achievement", their answer is evaluated at 0 points for all the criteria.
Баллы: 2
Решение коммуникативной задачи (К1): Задание выполнено полностью: содержание отражает все аспекты, указанные в задании (даны полные и точные ответы на все вопросы, заданы правильно 3 вопроса по указанной теме); стилевое оформление речи выбрано правильно с учётом цели высказывания и адресата; соблюдены принятые в языке нормы вежливости (допускается 1 неполный или неточный аспект)
Организация текста (К2): Высказывание логично; средства логической связи использованы правильно; текст верно разделён на абзацы; структурное оформление текста соответствует нормам, принятым в стране изучаемого языка (допускается 1 ошибка в организации текста)
Языковое оформление текста (К3): Используемый словарный запас и грамматические структуры соответствуют базовому уровню сложности задания, орфографические и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допускаются 1–2 лексико-грамматические ошибки И/ИЛИ 1–2 орфографические и пунктуационные ошибки)
Баллы: 1
Решение коммуникативной задачи (К1): Задание выполнено не полностью: содержание отражает не все аспекты, указанные в задании (все случаи, не указанные в оценивании на 2 балла и 0 баллов)
Организация текста (К2): Имеются 2–3 ошибки в организации текста
Языковое оформление текста (К3): Используемый словарный запас и грамматические структуры не полностью соответствуют базо вому уровню сложности задания: имеются 3–4 лексико-грамматические ошибки И/ИЛИ имеются 3–4 орфографические и пунктуационные ошибки
Score: 0
Решение коммуникативной задачи (К1): Задание не выполнено: 3 и более аспекта содержания отсутствуют, ИЛИ 6 аспектов раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 1 аспект не раскрыт и 4–5 раскрыты неполно/неточно, ИЛИ ответ не соответствует требуемому объёму
Организация текста (К2): Имеются 4 и более ошибки в организации текста
Языковое оформление текста (К3): Используемый словарный запас и грамматические структуры не соответствуют базовому уровню сложности задания: имеются 5 и более лексико-грамматических ошибок, И/ИЛИ имеются 5 и более орфографических и пунктуационных ошибок
Примечание:
При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» ответ на задание оценивается в 0 баллов по всем критериям оценивания выполнения этого задания.